TRI AERO BARS FAST TT – INOVATÍVNE VLASTNOSTI
FAST TT je výrobca karbónových aero opierok pochádzajúci z Nového Zélandu. Chlapci sú fakt špecialisti a majú rady rýchlosť.
Karbónové aerobars FastTT sú určené na jediný účel.
JAZDIŤ RÝCHLEJŠIE!
Zopár faktov a dát prečo sú jedny z najrýchlejších.
Mnoho výrobcov uvádza aerodynamické výhody a výhody rýchlosti, ale nie všetci vykonávajú prísne testy na určenie presných údajov. FastTT vykonala rozsiahle aero testovanie našich karbónových aerodynamických nadstavcov s nezávislou leteckou poradenskou spoločnosťou SpeedEdge Performance (premenovaná na AeroEdge).
Testy boli dôsledne vykonávané s použitím najvyššej akademickej metodológie počas niekoľkých dní v Portugalsku s použitím viacerých športovcov (muži a ženy), aby sa zabezpečila širšia konzistentnosť výsledkov. Účelom auditu bolo zistiť:
- O koľko rýchlejšie sú aero Fast TT v porovnaní so štandardnými aero držiakmy a opierkami?
- Aký uhol riadidiel by poskytoval najlepšiu aerodynamickú účinnosť (najnižšie CdA)? Existuje veľa názorov na najlepší uhol tyče a mnohé sa líšia.
Chceli sme nejaké presné dáta na urovnanie rozpravy.
Stručne povedané, naše testovanie ukázalo potenciálnu úsporu 11 wattov (pri rýchlosti 43 km/h) a 16 wattov (pri rýchlosti 50 km/h) v porovnaní so štandardnými aero bars. Pokiaľ ide o uhol tyče, bolo zistené, že optimálny rozsah uhla pre naše tyče je 10°-15°. Výsledky však ukázali aj veľmi malú optymalizáciu pri vyšších uhloch tyče až do 25°, čo naznačuje dostatok priestoru pre osobné preferencie a pohodlie. Odpor vzrástol pri zmene pod 10° a negatívne ovplyvnil aerodynamický výkon.
V roku 2023 UCI zaviedla limit uhla tyče 30°. Upozorňujeme, že ide o technický limit a NIE o odporúčanie nastavenia. Vidíme jazdcov naháňajúcich sa za limitom UCI v nesprávnom presvedčení, že sa riadia cennými radami... NESPRÁVNE!
UCI neposkytuje rady, preto si toto technické pravidlo ako také nemýľte. Pri 30° je vaše CdA horšie ako pri 10°-15°, tj na dosiahnutie rovnakej rýchlosti potrebujete viac energie.
ZÁKLADNÁ METÓDA
Kvôli konzistentnosti boli porovnávacie testy vykonané s použitím jazdcov a bicyklov s presne rovnakým uhlom rúk a polohou tela, aby sa zabezpečilo, že riadidlá sú jediným rozlišovacím faktorom. Testovacie bicykle boli Giant Trinity Advanced (muž atlét 45-49 AG) a Cervelo P Series (žena č. 1 portugalská triatlonistka).
Test pozostával z niekoľkých jázd na 3-4 km počas dvoch dní pri rovnakom výkone (wattoch) a rýchlosti. Približne 80 % každého testovacieho segmentu sa použilo na extrakciu údajov a vykonanie analýzy, pretože údaje sa menili na začiatku a na konci každého segmentu. Na analýzu rôznych nastavení sa použili aerometre a rôzne metódy merania odporu. Výsledné základné údaje boli matematicky premietnuté do rôznych pretekových vzdialeností a výkonov.
Je zaujímavé, že priemerná srdcová frekvencia mužského testovacieho športovca bola o 2,75 úderov za minútu nižšia pri použití tyčí Fast TT pri rovnakej úrovni úsilia. To sa pripisuje schopnosti sedieť uvoľnenejšie a pohodlnejšie v aero polohe. Uvoľnené sedenie je dôležitým faktorom pri dlhých jazdách na bicykli, kde sa hromadí veľa laktátu. Vyčistenie laktátu je rozhodujúce pre jazdu plnou rýchlosťou. Používame našu svalovú štruktúru ako zachytávač laktátu a redistribuujeme laktát do čerstvých (a uvoľnených) svalov, aby sme ho pomohli rozložiť. Svaly rúk a ramien zohrávajú hlavnú úlohu pri odbúravaní laktátu. Keď sa teda držíte, vaše napäté ruky a ramená nemusia byť účinným lapačom laktátu.
Veríme, že aerodynamicky efektívny dizajn našich karbónových aero tyčí nielen zlepšuje efektivitu a rýchlosť, ale umožňuje športovcovi jazdiť v agresívnejšej (a aerodynamickej) polohe vďaka zlepšenému pohodliu a kontrole. Uvoľnené ramená a ruky umožňujú jazdcovi skloniť ramená a znížiť hlavu, čím sa zmenšuje predná plocha a znižuje sa CdA. To nepochybne prispieva k našim simulovaným zlepšeniam.